Home Auto Pilot 2.0 Ontvangst nieuwe Model X met Autopilot 2, hij kan nog NIETS maar….in...

3 maanden geleden stond ik ook in de Tesla fabriek om mijn 1e ModelX met Autopilot 1 op te halen. Maar na een dramatische update van Autopilot 2.0 in october 2016  die beloofde HELEMAAL zelf gaat rijden in de toekomst heb ik de ‘oude’ ModelX direct verkocht en binnen 3 maanden toch een nieuwe Tesla gekocht met Tesla Autopilot 2: Hij blijkt nog veel minder te kunnen dan Autopilot 1  maar het is een zelflerende baby dus elke week kan hij meer.

Wel weer een bak met geld geinvesteerd in de nieuwe P100D  (nee, Tesla sponsort mij niet, het is juist andersom). Snelheid: OK; acceleratie: verbijsterender dan ooit; software: SOF, hij deed het pas na een nachtje slapen. ‘I’m living on the bleeding edge again’. Hierbij het verslag in de fabriek toen ik hem ophaalde samen met mijn partners & wat tesla vrienden. Ik vertel uitgebreidt over wat we de komende jaren kunnen verwachten.

Het kost wat, maar dan heb je op termijn ook een auto met een chauffeur die nooit meer hoeft te slapen. De Tesla Model X met Autopilot 2. De eerste rij impressies doe ik op met passagiers Ruud (heeft de nieuwe Model X besteld op 18 oktober en moet nog heel wat nachtjes slapen voordat de zijne komt). Joris , marketing manager van CM.nl, Luuk en Manouska van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (@ConnMobility).

Hoogtepunten in video over Model X Autopilot 2:

0 seconden tm 1.39 (inleiding: we zijn weer eens in de Tesla-fabriek in Tilburg)
4.40-4.52 (het doek gaat eraf)
6.00-6.20 (waar zitten die camera’s? Hier zitten die camera’s)
7.34-8.30 (hoe Elon Musk ruzie met Mobile Eye  verheft tot ‘disruptive business model’)
8.50-10.47 (hoe krijg je een zelflerende auto: Grafische kaart leverancier NVIDIA levert het platform, Audi BMW, Mercedes: ze willen het ook, maar pas vanaf 2019. Tesla doet het gewoon meteen)
11.45-12.28: kijk door tot het einde om te zien of ik die bloembak overrijd…
13.05-13.20: ‘passagiers met ballen in me buik’
14.55-15.48: lekkur scheuren, maar waar is die sleutel eigenlijk?
17.35-18.12: we gaan nog even terug naar de fabriek.

De volgende dag had ik een nieuwe versie van software gekregen en deed allereerst Cruise control het

En s’middags ook AutoPilot 2, maar meer versie 0.5 want hij doet het alleen op de snelweg en bij maximum 70km/uur

 

Op maandag kreeg ik weer een nieuwe update. AutoPilot rijdt nu tot 80km/uur.  Volgens @elonmush

Nu nog wachten op de update naar 90, 90, en 100km. Daarna afslagen snelwegen, navigatie, stoplichten, rotondes en stedelijke gebieden. Never a boring moment.

Hopelijk snel!

NOG GEEN REACTIES

Hoe wilt u reageren? Klik op een van de onderstaande opties.