Home Charging Nissan Leaf 2.0 test na 3 jaar tesla rijden. Wat is er...

Heerlijk weer eens in de Nissan Leaf te rijden nadat ik tussen 2011 en 2013 60.000km heb gereden. Ik haalde hem op bij Nissan Nederland en kreeg de basics te horen. De prijs begint bij €25.000, de business versie die ik meeneemt heeft 30kwh accu, leer en bse hifi en kost €35.000. Vraag is natuurlijk: Wat is er nieuw en wat is de range?

Hier zijn mijn ervaringen in de 2011-2013 periode. Geen snelladers en een range die minder was dan 100km indien het koud was. Ik had toen een truuk om overal snelladers te maken! 180.000 keer bekeken. Had camera’s in de auto die permanent uitzenden.

In de eerste dag reed ik 90km zorgeloos met de kids naar het tikki bad en was de accu 80% leeg. Ik heb een lader voor de Nissan Leaf nog steeds bij mijn huis dus de volgende ochtend wilde ik naar Brabant rijden maar daar was iets misgegaan met laden.  Waarom? Kijk maar! Ik moest wel direct naar de snellader in de buurt. Daar zijn er veel van

En dag3 ging ik dan eindelijk meer dan 100km rijden met de familie. Nu naar Utrecht en terug om bij een Tiny House bouwer langs te gaan.. Mijn grote vraag. Kan ik met warme voeten en 100km/uur op de teller echt die 150lm range halen? Kijk maar naar de ervaringen.

Conclusie: De range is echt 50% beter dan de Nissan Leaf 1.0 dankzij de 30kwh accu ipv de 24kwh die ik had. Ook de kachel gebruikt veel minder. Het is voor rijden in de randstad met Fastned nu prima te doen. De auto zelf is weinig verandert maar die was al goed en reed super. Voor €35k heb je nu een prima waarde maar volgend jaar komt de 60kwh Lead versie en dan gaan we echt doorstoten!

 

NOG GEEN REACTIES

Hoe wilt u reageren? Klik op een van de onderstaande opties.